Mercedes C Sportcoupe van Maisto 1:18

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
TimKaa
Berichten: 43
Lid geworden op: di 29 nov 2005 17:45

Mercedes C Sportcoupe van Maisto 1:18

Bericht door TimKaa »

Hallo allemaal,

Mijn eerste project is af :dance: en ik wil het jullie graag laten zien. Ik heb een lichtgrijze Mercedes C Sportcoupé van Maisto als standaardmodel genomen. Ik had dit model al zeer lang en vond het nogal een saaie wagen dus waarom niet eens proberen om hem wat om te bouwen :D. Hier een lijste met de zaken die ik heb aangepast, soms zijn de aanpassingen zeer klein :wink: .

Aanpassingen:

Exterieur:

-Kofferdeksel vlak gemaakt.
-Deurklinken weggewerkt.
-Voorbumper aangepast.
-Achterbumper aangepast.
-Herspoten in donkerbruin metallic.
-Het binnenste van de velgen in het donkergrijs metallic gespoten.
-Enkele decals aangebracht op de ramen, banden, benzineklep en op de zijpanelen vooraan.


Interieur:

-Tapijtjes ingelegd.
-Flikkerende lichtjes ingebouwd onder de motorkap zodat de verlichting te zien is in de rooster vooraan.
- 2 zelfgemaakte boksen in de koffer en een decal van Pioneer aangebracht en twee brandblussers (of nos) .
-Dashboard zeer licht aangepast door wat knopjes en roostertjes te verven.
-De lipjes van de gordeltjes geverfd , ook de dingen waar je de gordels moet vastmaken in het rood geverfd en een streepje verf op de pook en op het stuur.
- Binnenkant uitlaat geverfd.

En hier wat foto's tijdens mijn werk :wink:.

Hier had ik de auto bewerkt met polyester en afgeschuurd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier is hij klaar om gespoten te worden:

Afbeelding

Afbeelding

En hier is het model gespoten in het bruin metallic, ik heb er wel een aantal lagen op moeten doen om perfect te zijn.

Hier nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier een foto van de velgen, voor en na:

Afbeelding

Hier wat foto's van het licht aangepaste interieur:

Afbeelding

Afbeelding

En hier het resultaat :dance: :

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier wat foto's van de verlichting, de flikkerende lichtjes zitten onder de motor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet het, het is niet echt een grote ombouwing maar ik heb er toch dagen aan gewerkt. Ik had nooit gedacht dat daar zo veel tijd en werk zou inkruipen. Ikzelf ben zeer blij met het resultaat. Jullie reacties zijn altijd welkom :wink:!
Laatst gewijzigd door TimKaa op wo 03 mei 2006 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Je bent zelf blij met het resultaat en dat is het belangrijkste. Zelf zou ik nooit met dit model aan de slag gaan, want het blijft een rare wagen, Die velgen zijn wel mooi gedaan, alleen het valt me op dat ze zo klein zijn. Ook die stickers had ik persoonlijk niet gedaan.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Kvind het model in het echt wel zeer mooi, alleen lijkt mij de Maisto versie gewoon qua proporties niet te kloppen :?
Kvind dat je het model wel mooi veranderd hebt, alleen vind ik ook de stickers en de lichtjes in de motorkap niet zo geslaagd.
Eigelijk maar enkele kleinigheden die ik wat minder vind, als dit je eerste model is vind ik het echt wel fantastisch dat je dit zo voormekaar krijgt, kben benieuwd naar eventueel volgende modellen.
Kheb dus eigelijk maar 1 puntje van kritiek en dat is een straatversie gescheiden houden van een raceversie, straatversie zonder stickers, race versie met..
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

ik vind het ferm gedaan!!!
Zeker het interieur, met die motiefjes op de zetels, de matjes en de boxen! Ook goed spuitwerk lijkt me.

Wat ikzelf minder vind is de grote pioneer en de shell sticker aan de tankdop.

Met ander rubber/andere velgen eronder misschien...
Goeie eerste ombouw :thump_up:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:worshippy: Zeker weer een prima ombouw, had zelf misschien een andere kleur gekozen maar dat is een persoonlijk mening. Vooral het interieur is er 100 % op vooruit gegaan :worshippy: :thump_up:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Voor een eerste ombouw is het zeer goed gelukt! T lijkt me een heel gedoe om de polyester netjes overal op en in te krijgen. :thump_up:
:thump_up:

Ik vind het interieur vooral erg netjes! De streepjes op de stoelen zien er super uit.

Is zoiets eigenlijk ook niet te doen met 2k houtrolvuller van Alabastine? Hiermee ben ik vorig jaar op mn kozijnen aan het hobbyen geweest.....
Eenmaal hard laat dit spul zich perfect schuren en een kleur geven.

Ook hier wat opbouwende kritiek...
De lakkleur lijkt wat ongelukkig gekozen, maar das waarschijnlijk een persoonlijke smaak. Door de donkere kleur zie je de details op de bumpers enzo niet zo makkelijk meer.
De decals (buitenkant) had ik zelf niet geplakt, het blijft vooral een straatmodel.

De gespoten velgen zien er netjes uit, alleen zou ik het mercedeslogo weer even een likje zilver meegeven.


Al met al een zeer geslaagde ombouw, die veelbelovend is voor de toekomst! :D
Gebruikersavatar
Brent
Berichten: 480
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 14:50
Locatie: Bennekom

Bericht door Brent »

Ik zou de stickers er ook van afhalen en hem zo clean mogelijk tunen want dat past meer bij het geen wat je er al aan hebt gedaan! De kleur vind ik eigenlijk wel heel mooi er bij staan en het interieur is ook super vooruitgegaan! :shock:

Misschien zou je hem nog van booskijkers kunnen voorzien!

En waarmee heb je hem geschuurd?? ik wil met mijn broertje ook al heel lang een model onder handen nemen en hoe heb je het gespoten en wat heb je gebruikt voor het tapijt??


Brent®
"Power makes no noise. It's there and it works"
Afbeelding
Bekijk ook mijn collectie:http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?t=6786
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ik vind hem erg geslaagd :thump_up: Het model op zich doet me niet zoveel maar de wijzigingen zijn top. Vooral de gladgestreken kont doet hem goed. Alleen is de voorbumper naar mijn smaak iets te glad. Kleurkeuze vind ik ook :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Ik vind het zeker een leuk model geworden gezien hoe hij ervoor uit zag.

Mijn complimenten en als jij het maar mooi vind :thump_up:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
TimKaa
Berichten: 43
Lid geworden op: di 29 nov 2005 17:45

Bericht door TimKaa »

Allemaal erg bedankt voor de vele reacties :worshippy: . Ik heb ook lang getwijfeld om die stickers er op te plakken, maar ik ga ze er voorlopig oplaten, het zijn toch waterstickers dus als ik ze beu ben haal ik ze er wel af. Voor alle duidelijkheid de motiefjes in de zetels waren er al :wink:. Ik had niet echt veel middelen, maar ik heb toch geprobeerd er het beste van te maken. Grotere velgen zouden inderdaad niet misstaan maar waarschijnlijk zullen de velgen meer kosten dan het schaalmodel zelf.

Toegevoegd na 13 minuten:
Brent schreef:Ik zou de stickers er ook van afhalen en hem zo clean mogelijk tunen want dat past meer bij het geen wat je er al aan hebt gedaan! De kleur vind ik eigenlijk wel heel mooi er bij staan en het interieur is ook super vooruitgegaan! :shock:

Misschien zou je hem nog van booskijkers kunnen voorzien!

En waarmee heb je hem geschuurd?? ik wil met mijn broertje ook al heel lang een model onder handen nemen en hoe heb je het gespoten en wat heb je gebruikt voor het tapijt??


Brent®
Ik heb hem eerst geschuurd met schuurpapier met een grove korrel en om af te werken met een fijne korrel. Ik heb hem gewoon gespoten met een spuitbus om metaal met te spuiten. Ik heb geen grondlaag gebruikt maar heb er wel 6 dunne lagen op moeten doen. De tapijtjes heb ik gesneden uit een stukje leer (overschot van een zetel) en heb het stukje leer gewoon omgedraaid. Natuurlijk kan je ook altijd matjes snijden uit een andere oude stof zoals een oude T-shirt,... :wink:.
Gebruikersavatar
autofreakie
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 16:08
Schaal: 1:43
Locatie: Meise , Belgi�
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:thump_up: Knap gedaan !! Maar alleen vind ik dat de stickers er niet echt bij passen ... :| Volgens mij komen de stickers van een Ferrari F1. :lol: Past niet echt bij een Mercedes eh ?! Maar toch een mooi resultaat ! :wink:
Renault, Drive The Change !
Gebruikersavatar
Brent
Berichten: 480
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 14:50
Locatie: Bennekom

Bericht door Brent »

Ok dank je TimKaa
"Power makes no noise. It's there and it works"
Afbeelding
Bekijk ook mijn collectie:http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?t=6786
Gebruikersavatar
TimKaa
Berichten: 43
Lid geworden op: di 29 nov 2005 17:45

Bericht door TimKaa »

autofreakie schreef::thump_up: Knap gedaan !! Maar alleen vind ik dat de stickers er niet echt bij passen ... :| Volgens mij komen de stickers van een Ferrari F1. :lol: Past niet echt bij een Mercedes eh ?! Maar toch een mooi resultaat ! :wink:
Je bent precies een echte kenner :o , het is inderdaad van een Ferrari F1 namelijk een F310B.
Gebruikersavatar
autofreakie
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 16:08
Schaal: 1:43
Locatie: Meise , Belgi�
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:mrgreen: Noem mij maar een geopcedeerde liefhebber :!: Kan het ook zijn dat die stickers in 1:24 zijn ?? En van Revell ?? Volgens mij heeft Revell zo een model uigebracht :wink:
Renault, Drive The Change !
Gebruikersavatar
TimKaa
Berichten: 43
Lid geworden op: di 29 nov 2005 17:45

Bericht door TimKaa »

autofreakie schreef::mrgreen: Noem mij maar een geopcedeerde liefhebber :!: Kan het ook zijn dat die stickers in 1:24 zijn ?? En van Revell ?? Volgens mij heeft Revell zo een model uigebracht :wink:
Bijna, het is van een bouwpakket in 1/20 van Tamiya :wink:.
Plaats reactie