Welk model is dit?

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
JurrienK
Berichten: 961
Lid geworden op: do 17 feb 2005 14:00
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

Welk model is dit?

Bericht door JurrienK »

Dit is één van mijn nieuwe aanwinsten, maar ik weet nou niet wélk model het is. Hij is uit de tweede helft van de jaren '80, dat weet ik wél, want alleen daar lijkt hij op. Nou ben ik niet helemaal zeker of Mira wel zo natuurgetrouw is geweest, bij de decal van de rijder (M. Alboreto) hebben ze er ook Mira bijgezet, maar ik ben er vrij zeker van dat dit er nooit heeft gestaan.
Wat vooral opvalt aan het model is dat hij een paar witte strepen over zich heeft lopen, op de sidepods en achter de bestuurder.

Afbeelding
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Aanwinst??
Ik heb Uw model opgezocht op de oficiële website van Ferrari:
Het door U getoonde model, toont een Ferrari uit de jaren 1985-1988 te zijn, maar er zijn geen exate overeenstemmingen te vinden, nergens in de bouwjaren 1985-1988 is er sprake van de witte strepen op de sitepods. De achterspoiler op Uw model komt ook nergens voor op de echte modellen(enkel de middensteun is nergens te vinden)De stand van de spiegels is ook nergens terug te vinden.
Uw model benaderd het dichtst het model 87/88c, en het model 86. het model 86 is uitgebracht geweest door Studio 27 (kit)1/20 wat ik ook bezit, bekijk het maar eens en vergelijk!
Afbeelding
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Eén van de belangrijkste kenmerken van de 1986 Ferrari die Frans toont is dat de motorafdekking in één vloeiende lijn vanaf de Roll-bar naar beneden loopt, bij het Mira model is dat niet het geval.

Als je kijkt naar de rechthoekige vorm van de side-pods zou het 1985, of de 87/88 wagen moeten zijn. Als je het combineert met de reuzevleugel achterop denk ik dat Mira heeft geprobeerd de 1985 Ferrari neer te zetten.

Zie bijgaande foto !

Afbeelding

Er mankeren overigens inderdaad wel de nodige details aan deze auto, de bodemplaat loopt niet helemaal door, spiegels en de reeds genoemde witte strepen.

Denk dat het model destijds concurreerde met de goedkope 1/24 Bburago F1 modellen. Je weet wel die 1990 Ferrari's met Alesi en Berger stickers d'r op :lol: :nuts:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

goeie reactie Frans :thump_up:

Aan de gaten in de zijpods te zien is het volgens mij een 156 (1985).

Afbeelding

Voor de witte strepen op de zijkant heb ik ook geen verklaring...

MIJN RAAD: maak hem zelf verder correct! Doe die strepen eraf, zet andere spiegels, goeie decals, detailleer wat... :thump_up:
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Wim83 schreef:goeie reactie Frans :thump_up:

Aan de gaten in de zijpods te zien is het volgens mij een 156 (1985).

users.pandora.be/crazyhorse/FunnyF1/1985%20-%20156.jpg

Voor de witte strepen op de zijkant heb ik ook geen verklaring...

MIJN RAAD: maak hem zelf verder correct! Doe die strepen eraf, zet andere spiegels, goeie decals, detailleer wat... :thump_up:
Maar de achterspoiler is ook mis bij het type 156 (1985) zijn er zijsteunen en geen centrale steun, bij het getoonde model van Jurrien is er alleen een centrale steun!
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Tja het is een beetje een kruising tussen de 126C4 en 156...
Die witte strepen heeft de scuderia nooit gebruikt. Ik denk dat Mira zelf maar een beetje wat gestyleerd heeft op dit model.
Afbeelding
Ferrari 126C4
Gebruikersavatar
Carfanatic
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

Jolly Club schreef: Denk dat het model destijds concurreerde met de goedkope 1/24 Bburago F1 modellen. Je weet wel die 1990 Ferrari's met Alesi en Berger stickers d'r op :lol: :nuts:

niet lachen jc, die berger versie heb ik nog ergens op zolder liggen :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
autofreakie
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 16:08
Schaal: 1:43
Locatie: Meise , Belgi�
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

Is die F1 geen Bburago 1:24 ??
Renault, Drive The Change !
Gebruikersavatar
JurrienK
Berichten: 961
Lid geworden op: do 17 feb 2005 14:00
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

autofreakie schreef:Is die F1 geen Bburago 1:24 ??
Welke F1 bedoel je?
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Gebruikersavatar
autofreakie
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 16:08
Schaal: 1:43
Locatie: Meise , Belgi�
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

Ik weet niet maar dit zou een Bburago F1 in 1:24 kunnen zijn. Je kan het zien op de eerste foto aan de velgen. Maar ze gaven daar een rare naam aan , ik heb hier zo een Williams staan van Bburago in 1:24 en daar geven ze de naam : "GRAND PRIX" aan en aan een Benetton geven ze de naam : "RACING F1". Maar volgens mij gaat het hier om de Ferrari F188 waarmee Alboreto samen met Berger in 1988 reed :wink:
Renault, Drive The Change !
Gebruikersavatar
JurrienK
Berichten: 961
Lid geworden op: do 17 feb 2005 14:00
Locatie: Oosterblokker
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Maar al zou het een Bburago zijn, zouden ze niet Mira op de onderkant vermelden... :wink:

Toegevoegd na 21 uren 36 minuten:

Ik denk uiteindelijk toch dat het een Ferrari 156 moet wezen, en niet de F1 87 die het anders zou moeten zijn.
De redenen:
*Vorm van de luchtinlaten in de sidepods komt overeen, dit is bij de F1 87 eigenlijk niet het geval.
*Decals komen meer overeen met de 156 dan de F1 87.
*De 156 heeft 2 kleine luchtinlaten op de motorkap, wat vooral goed te zien is op het plaatje van Wim. Hier is er één te zien. Mijn model heeft ook deze luchtinlaten (tenminste, dat moet het voorstellen), en de F1 87 heeft dit niet.

Dan is het enige nog dat mijn model maar één steun heeft voor de achterspoiler, dit kan ik dan niet verklaren.

Andere mogelijkheden die hier zijn gegeven door forummers:
F186: is het niet omdat, zoals Jolly al zei, de motorafdekking in 1 lijn naar de roll-bar gaat, en in mijn model is het toch echt een uitsteeksel.
126C4: Compleet andere vorm van de sidepods en achtervleugel.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Wat je in die tijd wel vaker zag, was dat men een bestaand model een ander kleurtje gaf en stickers en voila, je had ineens een ander model. Misschien is in dit geval b.v. een CART model gepakt en met wat kleine aanpassingen omgetoverd in een F1 Ferrari. Of het model lijkt gewoon erg slecht. Maar als het al iets moet voorstellen, dan is het inderdaad de 156/85 van 1985.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gesloten