Renault World Series (Zolder)

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Yurinator
Contacteer:

Renault World Series (Zolder)

Bericht door Yurinator »

Zaterdag naar de Renault World Series geweest in Zolder. 1e live race van het jaar en ik heb het reuze naar mijn zin gehad. Echt goe geamuseerd gewoonweg. Die 3.5 wagentjes lijken net Indycars. Lekker laag, lage neus en een schitterend geluid. De Renault 2.5 en 1.6 vond ik iets minder, maar toch fijne races van gezien. De Renault Megane Cup is echt fenomenaal. Vind het standaard model niet zo mooi, maar zo in cup-versie mag het er zeker wel zijn.

Het nieuwe Zolder mag er zeker zijn, alleen jammer dat het aantal mogelijkheden om goede foto's te nemen een beetje verminderd is. Vroeger kon je in de Villeneuve echt mooie kiekjes schieten maar daar staat nu een hek...maar, ik heb mijn plan voor volgende keer al voorbereid, gewoon een krukje ofzo meepakken, sta je iets hoger en kom je er net boven uit :).

Ook was er een demo van een Renault F1. Dat geluid is natuurlijk onvoorstelbaar (had liever een Ferrari natuurlijk, maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken). Jammer dat het maar 4 rondjes waren, maar toch, ik heb dit jaar weer een F1 zien en horen rijden en dat doet goed.

Heb een paar van mijn fotojes (enkele van de 400) op een website-tje gegooid. Ze kunnen beter, dat weet ik, maar het was de eerste keer met mijn Canon 350D en in vergelijking met mijn Nikon Coolpix 885 is dit toch wel een aangename verademing. Als je thuis komt en het merendeel van je foto's is goed, is toch fijner dan dat je moet constateren dat 80% mislukt is :).

http://members.lycos.nl/boct/worldseries/index.htm

Enkele voorsmaakjes
Red Bull's, welk chassis het ook is, het blijft een streling voor het oog.
Afbeelding

Afbeelding
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik ben ook geweest gisteren, de hele tijd in de villeneuve chicane doorgebracht. Zat actie gezien daar! Mijn favoriete klasses zijn toch de FR2000 en de megane cup, de FR1600 en 3500 is gewoon treintje rijden helaas.. Gelukkig begon de regen aan het einde van de dag door te zetten, waardoor we flink wat schuivers en crashes vorogescholteld kregen :)
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Kwa actie zit je idd met de FR2000 en de Megane's goed. Ben ik je waarschijnlijk tegengekomen in de Villeneuve, ik was daar tijdens de start van de Megane-race, stond net achter het hokje van de marshalls. Voor jouw moet het zeker kicken zijn geweest neem ik aan :). Wie deed er trouwens de demo met de F1 want daar ben ik nog niet uit.
fish88

Bericht door fish88 »

Ik denk deze finse gast :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Jos

Bericht door Jos »

Yurinator schreef:Kwa actie zit je idd met de FR2000 en de Megane's goed. Ben ik je waarschijnlijk tegengekomen in de Villeneuve, ik was daar tijdens de start van de Megane-race, stond net achter het hokje van de marshalls. Voor jouw moet het zeker kicken zijn geweest neem ik aan . Wie deed er trouwens de demo met de F1 want daar ben ik nog niet uit.
helaas geen Alonso demo maarja daar lenen ze zich niet meer voor tegenwoordig. Ik heb met 3 vrienden en vriendinnen de hele dag bij de villeneuve chicane ons terrein afgebakend met een rij stoelen, misschien zegt je dat iets :lol:
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Ik dacht wel dat het Kovalainen was, maar was niet zeker. Ik denk dat ik jullie heb zien zitten ja, redelijk prominent aanwezig :). Fijne plek ook vind ik. Altijd de moeite om even tot daar te wandelen.
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Hierbij een selectie van mijn foto's :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heb ook nog een filmpje van ongeveer 50 mb waar ik met de 5 op het circuit rijdt.. maar die kan ik niet zelf uploaden en zou ook niet weten waar ik het wel kan.. :eh:
Afbeelding Afbeelding
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Cool dat je op het circuit mocht Droes, zal wel heel fun zijn geweest, al had het misschien wel iets harder gemogen waarschijnlijk :).
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Mooie foto's! :thump_up:

Heb je ze gemaakt met de standaard lens van de 350D? Is het zoombereik daarvan in jouw ogen voldoende om dicht bij de actie op de baan te komen?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Droes

Bericht door Droes »

thx!

ehm de wat lens? ken er niet zoveel van hoor..

De foto's zijn getrokken met een MINOLTA 'Dimage' G400
ik ben er uiterst tevreden over :worshippy:
zoemen kan je heel ver en de foto's zijn scherp, kijk maar naar laatste foto..
deze foto's zijn wel verkleind en op 2 megepixels genomen, kan tot 4 en nog wat gaan..

weet niet of je er iets aan hebt.. kan je anders wel een paar originele foto's doorsturen.
Afbeelding Afbeelding

Droes schreef:thx!

ehm de wat lens? ken er niet zoveel van hoor..

De foto's zijn getrokken met een MINOLTA 'Dimage' G400
ik ben er uiterst tevreden over :worshippy:
zoemen kan je heel ver en de foto's zijn scherp, kijk maar naar laatste foto..
deze foto's zijn wel verkleind en op 2 megepixels genomen, kan tot 4 en nog wat gaan..

weet niet of je er iets aan hebt.. kan je anders wel een paar originele foto's doorsturen.
Sorry, ik had het eigenlijk over de foto's van Yurinator... :mrgreen:

Ik zit namelijk al een tijd te twijfelen over die camera. Maar zo'n Minolta superzoom is misschien ook nog wel een idee... :think:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Droes

Bericht door Droes »

ow shit :mrgreen:
sorry..
Afbeelding Afbeelding
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Ik heb een 55-200 mm lens erbij gekocht in zo een kitvorm met grip en alles erop en eraan :). Ik vind het zeker de moeite en ben er zeker over te spreken. Nu ik weet wat ik fout heb gedaan gaat het volgende keer nog beter zijn :). Ik had vroeger ook een reflex Canon nog met een rolletje en sinds ik mijn Nikon had ben ik altijd ontgoocheld geweest over mijn foto's als ik terug kwam van een race...tot zaterdag dus. Er zit een modus bij "sluiterprioriteit" zodat je dus niet alles moet zitten instellen maar puur op sluitertijd kan werken...heel aangenaam en werkt nog goed ook.

http://members.lycos.nl/boct/IMG_2031.JPG

Dit is een close up vanop ongeveer 20 meter afstand bij de 1e chicane (tribune staat toch op ongeveer 20 meter, of is het meer?). (foto is niet aangepast dus ongeveer 4 meg)

Dus mijn advies...gewoon kopen die Canon, niet over twijfelen, DOEN :).

Thanx, ziet er erg goed uit zeg. Ik zou hem wel erg graag kopen ook ivm vakanties, maar ja, hij is helaas niet bepaald gratis... Iemand een modelautoverzameling kopen? :mrgreen:
Afbeelding

flickr op!
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Ah ic, ik dacht dat je op het punt stond er eentje te kopen en nog aan het twijfelen was. Sorry voor mijn zeer overtuigende post :). Hou je modelauto verzameling maar bij...is toch net iets fijner dan plaatjes :).
Plaats reactie