Hij kwam in een zakje, wit metaal. Eerst maar eens ontvet want daar gaat het soms nog wel eens mis. De mallen worden gevet zodat het gietsel als het afgekoeld is in de vorm makkelijker loslaat. Dat vet zorgt er alleen voor dat verf niet hecht dus ontvetten met wasbenzine.

De oude man glimt weer als een zonnetje.

Merk is Omen 1:43, die maken een hele reeks coureurs en enkele teamleiders, alsook Colin Chapman van Lotus.

Stap 2 primer spuiten op het model, dan hecht de verf beter. Dit keer ga ik het beter aanpakken en laat ik de laagjes goed drogen. Meestal heb ik te weinig geduld.

Met een heel dun kwastje begonnen met zijn witte overhemd en de dag erop toen die droog was een rode stropdas. Via kleuren foto's zag ik een mooi grijs pak van hem, die goed weergeeft het verschil tussen zijn jasje en broek.
Die zonnebril is nu iets uitgevloeid, maar zijn huidskleur bedekt dat straks wel. Waarom hij die altijd op had is me een raadsel trouwens. Ook binnen droeg hij die vaak.
Ik besloot niet zelf huidskleur te mengen maar eens een potje van Humbrol te halen.

Door deze macro stand zie ik nog goed waar ik zijn bril moet bijwerken.
Deze stappen heb ik in de afgelopen week gedaan. Nu wil ik hem nog wat meer diepte geven door sterk verdunde verf met terpetijn erover te laten vloeien en tenslotte mat lakken.