Restauratie van een oude V serie Siku politie bus

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Restauratie van een oude V serie Siku politie bus

Bericht door Peter Parker »

Via Marktplaats had ik een wrakje gekocht voor weinig van een Polizei bus. Nou kreeg ik hem voor weinig, maar hij was slechter dan ik dacht. Er zat bijna geen verf meer op, er ontbraken 3 spijltjes bij de voorruit, hij was door zijn assen gezakt en de diamantjes van de koplampen waren foetsie.
Afbeelding
Zo lag hij al een paar weken, maar dit weekend er maar eens aan begonnen.
Afbeelding
Open geboord heeft zo'n klein model nog aardig wat onderdelen.
Afbeelding
Eerste laagje primer erover.
Afbeelding
Met witmetalen spijltjes de ontbrekende spijltjes herstelt.
Afbeelding
De oorzaak van de doorgezakte asjes bleek een missend metalen pen, die er ook voor zorgt dat er enige vering in de asjes zit. Daar heb ik iets nieuws voor gemaakt.
Afbeelding
Het stuurtje weer op de goede plek geplakt en de bankjes schoongemaakt en op de bodem vast gelijmd. De ruitjes bleken na een badje met zachte zeep weer helemaal doorzichtig te zijn.
Afbeelding
Eerste lagen racing green erop gespoten en 2 diamantjes van Dinky Toys die ik nog over had erop gezet. Iets te groot, maar de koplampen van de VW busjes waren ook groot en rond.
Afbeelding
Het eindresultaat! Nu mis ik nog witte decals met Polizei erop, weet iemand waar ik die vandaan kan krijgen?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ziet er weer toppie uit moet ik zeggen, alleen heb mijn twijfels bij de kleur volgens mij waren die politie auto's uit die tijd toch een stuk donkerder qua kleur.
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Ik vind het toch elke keer weer knap hoe je het voor elkaar krijgt Peter, een mooi resultaat, maar inderdaad, wat Richard ook al zegt, volgens mij was de groene kleur iets minder fel. Maar kan ook aan mij liggen.

Afbeelding
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Plaats reactie