10 ergste f1 crashes.

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dit is dus een mooi voorbeeld van poppetjes die pas een 10 tot 15 Formule 1 kijken en zich alleen verdiepen in de hedendaagse F1

Ik heb pas nog een artikel gelezen over een coureur genaamd Roger Williams die verongelukt tijdens de GP van Zandvoort.

De enige die "probeert" te helpen is zijn teammaatje David Purley, maar dat mocht niet baten:

Afbeelding

Foto 1: Purley stopt en stapt uit om naar Williams zijn wrak te gaan
Foto 2: Pobeert vergeefs in zijn eentje :shock: de auto om te gooien die al in de fik staat
Foto 3: Heeft eindelijk een goed werkende brandblusser gevonden en is nog steeds alleen bezig :nuts:
Foto 4: Zegt genoeg neem ik aan.
De ander foto laat ik jullie wel bespaart

Nog een andere grote crash:

Martin Donnelly in Jerez:
Schokkende foto's, maar gelukkig overleefd en niet ernstigs aan dit voorval over gehouden, werkt nu als race-engineer bij COMTEC in de Renault World Series

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo zie je maar er zijn in het verleden nog wel ernstigere crashes geweest dan deze 10 genoemde.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

:shock: ooowwwww ja... die van Donnely op Jerez...die was niet om aan te zien zo gruwelijk, hoe die over het circuit rolde als een lappenpop met zijn stoeltje nog aan :?

Mijn maag draait zich weer om nu ik die plaatjes weer zie :sick:
Zo zie je maar er zijn in het verleden nog wel ernstigere crashes geweest dan deze 10 genoemde.
Inderdaad...waar zijn bijvoorbeeld Ronnie Peterson op Monza 1978, Didier Pironi Hockenheim 1982, Von Trips op Monza 1961 en de test-crashes van Elio de Angelis in 86 .. of Patrick Depailler die crashte tijdens een testsessie terwijl de vanghekken opgerold achter de vangrail lagen en er voor het gemak maar geen medische ondersteuning op het circuit aanwezig was :?

En dan heb ik de gruwelijkste nog niet genoemd, Tom Pryce die op Kyalami in Zuid Afrika een baanpost aanrijdt die plots oversteekt, diens brandblusser vol op zijn helm krijgt, op slag dood is en daarna met zijn voet vol op het gas het rechte stuk afsuist om zich aan het eind van het rechte stuk vol in een andere wagen te boren :?

Burti en Schumacher ... :snooty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Dimage

Bericht door Dimage »

Die laatste weet ik me ook nog te herinneren, dat was een heel vaag ongeluk.

Het ongeluk van Senna was meer het meest memorabele als het meest erge ongeluk.
Ik verwachte die dag dat hij weer bij positieven zou komen en uit zou stappen.
Toen ze vertelden dat hij was overleden, heb ik lange tijd vol ongeloof voor me uit zitten staren.
Met het terugkijken naar de drie crashes van dat raceweekend, kreeg ik gewoon weer kippenvel.
Die van Barrichello wist ik me overigens helemaal niet meer te herinneren, ook een aardige klapper zeg... :shock:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Er is een uitgebreide documentaire geweest over Purley op Andere Tijden.
Vreselijke fouten die gemaakt zijn; er was geen communicatie op het circuit. Hierdoor kwam er geen rode vlag
De brandweerauto en ambulance mochten niet tegen het verkeer in rijden en moesten daardoor het gehele circuit afleggen
Er waren welgeteld 2 brandblussers aanwezig om de vlammen te doven. Veel te weinig.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

De Dood van Williams was wel één van de meest afgrijselijke. Heb ook de docu gezien. Heftig

De crash van Niki Lauda op de oude Nurnburgring is ook niet echt lekker om naar te kijken. Zeker als je ook nog een grote fan van hem bent 8) 8) Wonder dat hij het overleeft heeft.
Jos

Bericht door Jos »

Los van de crashes uit de oude doos mis ik bijv de crash van burti op spa, villeneuve eau rouge, schumacher stowe etc.
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

jonnoT schreef:De Dood van Williams was wel één van de meest afgrijselijke. Heb ook de docu gezien. Heftig

De crash van Niki Lauda op de oude Nurnburgring is ook niet echt lekker om naar te kijken. Zeker als je ook nog een grote fan van hem bent 8) 8) Wonder dat hij het overleeft heeft.
Ik was daar toen met mijn vader samen. Heel luguber: er kwamen geen auto's meer langs (nou gebeurde dat wel vaker op de Ring met rondetijden van 8 minuten ofzo), maar in de verte zag je de rookwolken uit het bos komen en de omroeper werd ook stil ... :?
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Plaats reactie