In het verleden heb ik ook miniaturen verzameld, dit is echter later weer op een laag pitje gegaan.
Een tijd geleden heb ik weer de start gemaakt en ditmaal met 1/10 Schuco's 50cc en oude race motoren.
Het virus is echter flink toegeslagen, en heb eigenlijk twee vitrines vlak na elkaar gekocht.
Lege vitrines zijn natuurlijk geen gezicht, dus gelijk maar flink aan het inslaan geweest.
Ik begin met de vitrine die al vaker langs is geweest, waarin 1/43 F1 modellen staan.
Ik heb nog niet echt een defintieve richting besloten, maar waarschijnlijk wil ik straks alleen maar naar minichamps.
Zoals het er nu naar uitziet zal ik dan de Nederlandse rijders gaan sparen en de wat moeilijker te vinden/duurdere modellen.
Hierbij wat foto's van de in nu totaal 7 lagen tellende vitrine;

Bovenop de virtine staat het model wat ik het langst in bezit heb.
Namelijk een Dinky kraanwagen waarmee m'n vader vroeger nog mee heeft gespeelt;

Als volgende m'n tweede vitrine waarvoor ik van het weekend toestemming voor heb gekregen om deze ook beneden in de woonkamer te plaatsen.

Vandaag dus maar gelijk vrij genomen om dat te verwezelijken (zei de gek).

In deze vitrine staat ook de motorcollectie waarmee de schaalmodellen verzamelgekte weer mee is begonnen.
Op de onderste twee lagen staat momenteel gewoon nog wat virtine-vulling, dus ik heb gelukkig nog twee plateaus vol te kopen.

Op de derde laag staat mijn Schuco 1/10 50cc en racemotoren collectie;

Op de vierde laag mijn nieuwste aanwinst; een Kyosho 1/12 BMW Z4 (de tweede die er staat is eigenlijk voor iemand anders meegenomen):

Op de vijfde en tevens laatste laag, staan wat grotere F1 modellen;

Zo dat was hem weer.
MVG Frans