ferrari 312T6 - 312T8 wieller - en ander geheime testwagens

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gesloten
F1-Racer
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 10:46
Locatie: BELGIE
Contacteer:

ferrari 312T6 - 312T8 wieller - en ander geheime testwagens

Bericht door F1-Racer »

waar of niet waar dat is de vraag.

wat wel waar is dat ik weet dat de ferrari 312T6 zes wieller is uitgebracht en ook als model wagentje is in der tijd uitgebracht geweest.

regazonni en lauda vezie , als iemand weet waar dees te vinden is pm even.

Afbeelding
In tegenstelling tot in het artikel 6 wielen, een revolutionair concept! (2) van F1world.be waar staat dat ie na 1978 is getest, is ie wel degelijk getest in de lente van 1977 op Fiorano. De 8wieler foto zou wijzen op een 312T8 die door Ferrari trouwens nooit gebouwd is geweest, officieel (door Ferrari) zou het gerucht de pers in gebracht zijn om de designers van Ferrari focussed te houden.

hier nog een link waar het model op staat.
ik denk dat het zo een merk is geweest wat zo als burago modelen maakte.
in die tijd niet veel soeps eigenlijk kwa afwerking.

http://www.padokf1.com/dosya/32
Laatst gewijzigd door F1-Racer op zo 24 sep 2006 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

twin chrono maakt deze , op mijn site staat er zo een , die zijn idd niet zo mooi afgewerkt maar heb hem nog maar 1 keer gezien
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

ferrariboy schreef:twin chrono maakt deze , op mijn site staat er zo een , die zijn idd niet zo mooi afgewerkt maar heb hem nog maar 1 keer gezien
Twin Crono heeft dit model ooit gemaakt, Twin Crono bestaat ondertussen niet meer. Soms kan je er nog eentje vinden op Ebay, maar zoals je zegt, de afwerking laat te wensen over.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

dit zijn de foto´s

Afbeelding
Afbeelding nnToegevoegd na 8 minuten:nn Afbeelding
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Twin Crono bouwde deze modellen op schaal 1/16, later is Twin Crono overgenomen door Polistil (wat ook al niet meer bestaat), vandaar dat de modellen van Polistil ook op 1/16 waren.
Het waren zeer zware (lompe) modellen, ik heb er ook 3 van staan:
De type's 312T2, 312T3, 126C2.
Afbeelding

Forza Ferrari
F1-Racer
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 10:46
Locatie: BELGIE
Contacteer:

Nog andere nooit gezienne foto's van ferrari 's

Bericht door F1-Racer »

welk merk wat 1/43 maakt van dit model 312T2 zou nu een setje exstra achter wielen kunnen leveren ?

dan kon ik dees zelf maken door een langere stang aan te brengen.

ferrari had nog wat rare dingen vroeger getest
Ferrari 312T 1975
During practice for the French Grand Prix at Paul Ricard, Ferrari tested some kind of prototype. The front wing has 'rocket type' devices and some other additional changes. This car never raced.
Afbeelding

Ferrari 312T2
Some weird and strange devices on the Ferrari 312T2, never seen in the races.
Afbeelding
Afbeelding

Another somewhat weird experiment, I'm not sure what the purpose was of this. Again someone has some more or better pics? Or more informations about this weird looking area around the helmet? This test took place in April 1976, at Fiorano.
Afbeelding

From testing at Monza, August 1973.
Probably a 'long' shot, but does anyone has some more or better pics? It had 'horizontal' air intakes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Special Models
Berichten: 315
Lid geworden op: di 12 jul 2005 01:38
Locatie: brakel

Bericht door Special Models »

Je kunt natuurlijk ook 2 wagens kopen dan heb je wielen genoeg om deze wagen te maken....
Los zal wel niet veel worden denk ik om die wielen te kopen :cry:
Verzamelen is de kunst van het kopen
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

De twin-chrono klopt niet met de werkelijkheid, daar hebben ze dus inderdaad 2 achterwielen verwijderd en 4 voorwielen erop geplaatst. De 6-wieler had namelijk een 1977 chassis (met de kleine airducts in de voorkant) en niet het 1976 chassis met de grote airducts.

Heb zelf een witmetalen kit-versie 1:43 (merk onbekend) in mijn verzameling
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

Frans schreef:Twin Crono bouwde deze modellen op schaal 1/16, later is Twin Crono overgenomen door Polistil (wat ook al niet meer bestaat), vandaar dat de modellen van Polistil ook op 1/16 waren.
Het waren zeer zware (lompe) modellen, ik heb er ook 3 van staan:
De type's 312T2, 312T3, 126C2.
Twin Crono is niet overgenomen door Polistil ! De verkoop manager van Polistil is met Twin Crono begonnen, nadat Polistil door Bburago was overgenomen en gesloten. De meeste modellen waren afgietsels van oude 1:16 modellen van Bburago en Polistil, die door krimpen tijdens het produktieproces op 1:18 uitkwamen . . .
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

motorhead schreef:[..]

Twin Crono is niet overgenomen door Polistil ! De verkoop manager van Polistil is met Twin Crono begonnen, nadat Polistil door Bburago was overgenomen en gesloten. De meeste modellen waren afgietsels van oude 1:16 modellen van Bburago en Polistil, die door krimpen tijdens het produktieproces op 1:18 uitkwamen . . .
De modellen van Twin Crono zijn wel degelijk op schaal 1/16, alhoewel er 1/18 op vermeld staat, je moet eens een model van Twin Crono naast een Exoto model zetten dan zie je dat de Twin Crono merkelijk groter is!
Afbeelding

Forza Ferrari
Gesloten