Mercedes Cabine eraf gehaald, verder wat uitsteeksels verwijderd en de cabine gepast.

Platte bak maak ik van een Siku oplegger. Dacht dat de wielbakken mooi zouden passen maar helaas was dat niet zo.

Voor een achterkant afgezaagd, dat ging moeilijker dan ik dacht.

De bak past nu mooi en het ziet er al aardig uit. Eigenlijk lijkt het me wel leuk om er rongen op te plaatsen, maar maak ik het me dan niet te moeilijk, ik zie wel.
Eerst de cabine maar eens in de thinner, want die is me toch lelijk rood geverfd. Op de foto lijkt het nog wat maar er is geen detail meer over.

Na een paar daagjes in de thinner kon hij eruit en de rest van de verf eraf gehaald. Daaronder zaten hele fijne details als de grille. Ook de achterbak is redelijk kaal en e.e.a. nog wat opgeschuurd.

Bij de grille onderin kan je nog de ruimte voor de slinger zien, die ze konden gebruiken om te starten.

Iemand suggereerde een kopplaat en ik heb de rongen van schroefjes erbij gemaakt. Ik smeer de schroefdraad een beetje dicht met een hars.
Daarna een aantal laagjes primer erop en drogen maar.
Daar ben ik vergeten een foto van te maken.
Het merk van de vrachtwagen is een Commer, hieronder een orgineel.

De cabine is klaar en gespoten. details zijn zilver gemaakt. Het idee wat het moest worden is een hooiwagen van een circus gezelschap,vandaar ook de felle kleuren. Eigenlijk zoek ik nog een decall voor de deuren.

Alles zit nog los en ook de losgezaagde benzine tank moet ietsje verderop weer vast.

Ik ga bij MK Models eens opzoek naar een circus decall.