Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een beetje vroeg misschien om al over Le Mans 2007 te beginnen, maar op de Salon in Parijs heeft Peugeot de 908 voorgesteld.
Een GTP diesel met 700 pk die het de Audi R10 lastig moet gaan maken.
De schoonheidswedstrijd wint Peugeot in ieder geval met overmacht: 1-0 voor de Fransen
Als ze die neus zo houden bel ik persoonlijk naar Spark voor een preorder.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
TVR freak schreef:Waar is de goede oude tijd van de 917's gebleven...
In 1970 - 1971 ....
Ik vind die 908 wel fraai. Saulnier (de teambaas) heeft verklaard dat de definitieve auto voor 90% hetzelfde is als het hier getoonde model.
Goede kans dus dat een aantal fraaie stijlelementen, zoals de neus met dat wonderlijke gat eronder/achter, toch het veld zal ruimen ten gunste van meer conservatieve oplossingen.
Mogelijk dat Peugeot hetzelfde programma volgt als Audi vorig jaar, dwz in het voorjaar de Sebring 12 uur rijden als test voor LM. In maart zullen we het zeker weten.
Aerodynamisch gezien lijkt het me niet het meest voordelige dat gat. Maar het zou wel stoer zijn.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
model1op43 schreef:Saulnier (de teambaas) heeft verklaard dat de definitieve auto voor 90% hetzelfde is als het hier getoonde model.
Reken er maar op dat de koplampen anders zijn. Kostentechnisch niet echt handig om zo'n complexe kap te hebben voor een onderdeel dat het zwaar te verduren heeft.
Maar daarentegen: ze hebben natuurlijk meerdere voorkanten liggen tijdens een race, dus ze hoeven helemaal geen koplampunits te vervangen. Ik dacht even aan mijn eigen auto....
Formule1 RaceReport schreef:Villeneuve wil snel even Le Mans doen
Peugeot maakt morgen sterrenteams bekend
Jacques Villeneuve wordt morgen bekendgemaakt als één van de coureurs voor het Le Mans-project van Peugeot. Dat meldt de Franse sportkrant L’Equipe. De Canadees heeft er zin in: ,,Zo snel mogelijk Le Mans, dan hebben we het maar gehad.”
L’Equipe claimt dat Peugeot aan de start komt met twee sterrenteams. Villeneuve gaat volgens de krant een trio vormen met Champ Car-kampioen Sebastien Bourdais en Ferrari-testrijder Marc Gené.
Ook de tweede auto krijgt gerenommeerde coureurs: hier staan Stéphane Sarrazin (één GP voor Minardi, ex-testrijder van Toyota en thans succesvol in de rallysport), Nicolas Minassian (racewinnaar in de F3000, daarna Champ Cars en ALMS) en Pedro Lamy (Duits Formule 3-kampioen, Formule 1 voor Lotus en Minardi, DTM) op de rol om te worden bevestigd door Peugeot.
Nicolas Minassian, vorig jaar nog in dienst van Pescarolo, nu dus voor Peugeot. Villeneuve is vastbesloten de 24 uur van Le Mans te gaan winnen. Als hem dat lukt, wordt hij de eerste coureur die de Indy 500, het Champ Car-kampioenschap, de wereldtitel bij de Formule 1 én de legendarische 24-uursrace won. Het is wel zaak het nu te doen, volgens Villeneuve. ,,Als je een paar jaar stopt met racen lukt het niet meer. Je bent dan nog wel snel, maar niet snel genoeg. Daarom wilde ik Le Mans meteen na de Formule 1 doen. Dan hebben we dat maar gehad en kan ik het racen achter me laten.”
Is deelname van Pescarolo al zeker ? Heb op een Duitsche rally-site gelezen dat Pescarolo in geldnood zit, en dat Sebastian Loeb inmiddels heeft gemeld zijn landgenoot te willen helpen door dit jaar onbetaald voor hem te rijden!
Stoer gebaar maar als Pescarolo niet meedoet blijft het slechts bij mooie woorden natuurlijk, dan kan ik het ook wel roepen
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Loeb verzichtet auf Gehalt
Sebastien Loeb will auch in diesem Jahr das 24h-Rennen von Le Mans in Angriff nehmen. Für den Franzosen kommt dabei nur das Pescarolo-Team in Frage.
WIEDER DABEI: Seb Loeb will auch 2007 in Le Mans starten
Am Auftritt in Le Mans scheint Weltmeister Sebastien Loeb Gefallen gefunden zu haben. Mit einer beeindruckenden Leistung setzte sich der dreifache Champion auch auf der Rundstrecke in Szene und konnte zusammen mit Franck Montagny und Eric Helary im Pescarolo-Judd2006 den zweiten Platz erringen.
Auch in diesem Jahr will Loeb mit diesem Team bei dem berühmten Langstreckenklassiker angreifen und dabei sogar auf ein Gehalt verzichten, um das angeschlagene Pescarolo-Team zu unterstützen.
"Wir sind stolz, dass Sebastien Loeb uns weiterhin vertraut und erklärte, dass er die kommenden 24h fahren möchte, auch ohne Geld, angesichts unserer aktuell angespannten finanziellen Lage", so Pescarollo-Manager Michel Elkoubi gegenüber Autosprint.